Od 20 lipca 2021 roku, spodziewamy się pewnych zmian w działaniu Trójmiejskiej Szybkiej Kolei Miejskiej (SKM). W weekendy, od tego dnia, pociągi SKM mają rozpocząć częstsze kursy – co dwadzieścia minut. Aktualnie obowiązuje tzw. „rozkład zamknięciowy”, który jest wynikiem trwających prac modernizacyjnych i skutkuje rzadszymi przejazdami SKM, głównie w soboty i niedziele, zwykle co pół godziny.
Spółka SKM ma na celu przynajmniej częściowe przywrócenie regularnej częstotliwości jazdy swoich pociągów w weekendy, które od marca kursują rzadziej, zwykle co trzydzieści minut. Sytuacja ta przypomina to, co działo się pod koniec poprzedniego roku, kiedy od września do grudnia pasażerowie musieli cierpliwie czekać na pociągi przez dłuższy czas. Przyczyną takiego stanu rzeczy są prace modernizacyjne utrudniające częste kursowanie pociągów. Remonty są głównie prowadzone w weekendy i godzinach nocnych.
Z informacji przekazanych przez rzecznika SKM, Tomasza Złotośa, wynika, że w okresie letnim, poczynając od weekendu 20-21 lipca, przez kolejnych siedem weekendów, pociągi SKM mają kursować co dwadzieścia minut. Jest to częściej niż obecnie, zgodnie z obowiązującym „rozkładem zamknięciowym”. W tym samym okresie rozpocznie się modernizacja stacji Gdańsk Stocznia, co uniemożliwi pełne przywrócenie standardowej częstotliwości jazdy w weekendy.
PKP SKM ma ambitne plany inwestycyjne na ten rok – m.in. planowane jest rozpoczęcie modernizacji dwóch peronów „stoczniowych”, przystanków Gdynia Stocznia-Uniwersytet Morski i Gdańsk Stocznia. Do tego dochodzi plany zakończenia budowy dwukierunkowej, samoczynnej blokady liniowej na odcinku Gdynia Orłowo-Sopot oraz wymiana najbardziej obciążonych rozjazdów na linii PKP SKM znajdujących się w Gdańsku pod wiaduktem Błędnik. Również planowana jest modernizacja sieci trakcyjnej oraz wymiana podkładów pod torami. W trakcie tych prac konieczne jest wprowadzenie „rozkładu zamknięciowego” z rzadszym kursowaniem pociągów – informuje Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy PKP SKM.
„Rozkład zamknięciowy” został wprowadzony ponownie na początku marca i do tej pory jedynym wyjątkiem od niego była Wielkanoc. Wówczas pociągi kursowały według standardowego rozkładu weekendowego, co dziesięć minut w soboty i co dwadzieścia minut w niedziele.