Debata wokół planowanej od dawna inwestycji – linii tramwajowej z Wrzeszczu do Letnicy

Ostatnio wiele dyskusji wywołuje plan budowy linii tramwajowej, którą zaplanowano prowadzić poprzez stację kolejową we Wrzeszczu i dalej przez Zaspę, Przymorze, Wrzeszcz Dolny aż do Brzeźna, Letnicy i Nowego Portu. Niektórzy krytykują ten projekt, uznając go za niesprawiedliwy dla pewnej grupy kierowców i twierdząc, że inwestycja ma na celu utrzymanie niezdrowego stanu zagospodarowania miejskiego. Sugerują nawet, że przedstawiono fałszywy obraz całego projektu, który jest rozplanowany na wiele lat.

Niemniej jednak, ta inwestycja jest atakowana w różny sposób. Nie brakuje określeń takich jak „najgłupsza linia tramwajowa”, „tramwaj dla leniuchów” czy „absurdalna inwestycja”, które mają na celu zdyskredytować początek budowy tego kluczowego dla Dolnego Tarasu traktu tramwajowego poprowadzonego przez ulicę Klonową i stację PKP Wrzeszcz.

Kiedy prace osiągną swoją końcową fazę, tory będą prowadziły od nowego wiaduktu za stacją, przez drogi Hynka i Nową Kościuszkę. Dzięki temu możliwe będzie połączenie torowisk z aleją Grunwaldzką na kilka sposobów. Pierwsza opcja to poprowadzenie trasy przez aleje Rzeczypospolitej i Legionów. Druga prowadzi przez aleję Hallera aż do Brzeźna i Nowego Portu. Trzecia opcja to przejście przez aleję Hallera (lub Nową Gdańską) oraz Uczniowską aż do Letnicy. Ostatnia możliwość to skierowanie linii przez aleję Hallera w stronę Drogi Zielonej do Obrońców Wybrzeża i Jelitkowa.