Doradca serwisowy – dlaczego jest potrzebny w warsztacie?

Każdy, kto ma samochód, przynajmniej raz spotkał się z koniecznością udania się do warsztatu. W zależności od placówki, doświadczenie to może być bardziej lub mniej przyjemne. Mechanicy mogą być świetnymi fachowcami, ale nie zawsze mają czas i ochotę rozmawiać z klientem, przez co czasami proces przekazywania pojazdu bywa niekomfortowy. Aby rozwiązać ten problem, serwisy zatrudniają doradcę serwisowego, który jest pewnym łącznikiem pomiędzy klientem a mechanikami. Co robi na co dzień, jaki musi być i dlaczego doradca serwisowy jest potrzebny w warsztacie?

Co robi doradca serwisowy?

Doradca serwisowy jest ogniwem pomiędzy klientem a mechanikiem. Najczęściej mamy z nim kontakt, gdy zostawiamy samochód w warsztacie. To on go odbiera od klienta, dokonuje oględzin, wypełnia dokumentację. Jednak to jedynie część jego zadań. Reszta toczy się „za kulisami”. To on zamawia części od dystrybutorów, wyszukuje potrzebne elementy karoserii, pozyskuje dane od producentów i tłumaczy cały proces klientowi. Interweniuje i jest mediatorem w przypadku trudnych sytuacji.

Jakie cechy musi mieć dobry doradca?

To, jak dobry jest doradca, odbija się na renomie serwisu. To właśnie z nim ma kontakt klient i to on jest odpowiedzialny za wrażenia przez niego wyniesione.

Dobry doradca musi być więc komunikatywny, umieć uważnie słuchać i jasno tłumaczyć. Musi być zaangażowany, kulturalny, życzliwy, a przede wszystkim cierpliwy. Niezbędna jest także umiejętność planowania pracy własnej, gdyż jego brak kontroli nad sytuacją odbije się na organizacji pracy całego zakładu.

Musi mieć także, chociażby podstawową, wiedzę z zakresu mechaniki pojazdów. To jemu klient będzie tłumaczył, co jest nie tak, a on musi przekazać to potem mechanikom. Komunikacja w tym zakresie jest kluczowa, aby naprawa była przeprowadzona na wysokim poziomie. Niezbędne jest oczywiście prawo jazdy — doradca czasem musi choćby przeparkować samochody na placu.

Dlaczego potrzebny jest doradca serwisowy?

Doradca serwisowy potrzebny jest z kilku względów. Po pierwsze odciąża on mechaników, zdejmuje z ich barków mnóstwo zadań, które nie wpisują się w ich kompetencje. Dzięki temu mogą się oni skupić na tym, co robią najlepiej — na naprawianiu samochodów. W efekcie czego warsztat funkcjonuje efektywniej. Bez takiej osoby mechanik musi przerywać naprawę za każdym razem, gdy przyjedzie nowy klient, prowadzić rozmowy, wypełniać dokumentację, zamawiać części. Wszystko to odciąga go od sedna jego pracy, czyli napraw mechanicznych.

Doradca, ze względu na to, że nie jest stricte mechanikiem, może specjalizować się w sprzedaży, być w efekcie dobrym handlowcem, oferować wyższy poziom obsługi klienta, co przekłada się na przyjemniejszą wizytę w serwisie i lepsze doświadczenia. Dodatkowo naprawy wykonywane są szybciej, gdyż mechanicy mogą się w stu procentach poświęcić swojemu zadaniu. Przed salonem nie zbierają się kolejki, gdyż klienci są na bieżąco obsługiwani i konsultowani przez doradcę.

Gdzie znaleźć pracę?

Jeżeli uważasz, że praca doradcy serwisowego jest dla Ciebie, masz ku temu predyspozycję i odpowiednią wiedzę, zgłoś się do renomowanych serwisów! Osób na to stanowisko poszukują m.in. dealerzy BMW, na praca-dealerbmw.pl. Praca w renomowanym salonie gwarantuje odpowiednie warunki, wysoką higienę pracy, renomę i wartościowy wpis w życiorysie.