Kontenerowiec CMA CGM Zheng He, pływający pod flagą Malty, stanowi pierwszą jednostkę nowo uruchomionego serwisu morskiego FAL 1. Statek o imponujących rozmiarach – długości 399 metrów i szerokości 54 metry – wyruszył z Busan w Korei Południowej w czerwcu 2023 roku i dotarł do gdańskiego terminala Baltic Hub, wcześniej znanego jako DCT.
Serwis FAL 1 to nowoczesne i bezpośrednie połączenie oceaniczne między polskim Baltic Hub a Busan – portem o największym ruchu kontenerowym w Korei Południowej i szóstym pod względem wielkości na świecie. Powstanie tej trasy jest rezultatem wieloletnich starań i udanych rozmów między Baltic Hub a francuskim armatorem CMA CGM. Kolejny statek, CMA CGM Concorde, ma dotrzeć do Gdańska 12 września 2023 roku. Od października tego samego roku, statki obsługiwane przez FAL 1 będą przybywały do Gdańska co tydzień.
Francuski armator CMA CGM – jeden z liderów globalnej żeglugi kontenerowej – jest odpowiedzialny za obsługę serwisu FAL 1. French Asia Line 1 (FAL1) stanowi czwartą linię Ocean Alliance, zapewniającą połączenia między Dalekim Wschodem a Europą Północną. W ramach tej linii CMA CGM zarządza flotą trzynastu statków, każdy z nich o ładowności w zakresie od 17 859 do 23 112 TEU. Serwis FAL 1 obejmuje następujące porty: Gdańsk – Wilhelmshaven – Rotterdam – Algeciras – Port Klang – Busan – Ningbo – Shanghai – Yantian – Singapur – Tanger – Dunkierka – Le Havre i Hamburg.
Trasa FAL 1 to czwarte połączenie Dalekiego Wschodu z polskim hubem. W ciągu roku 2022 terminal Baltic Hub przetworzył w sumie ponad dwa miliony TEU, dokładnie 2 071 277.