PKP Intercity ma plan na przyspieszenie niektórych swoich tras. Cel? Skrócić czas podróży między Warszawą a Krakowem, Poznaniem oraz Wrocławiem, a także na odcinku z Krakowa do Gdańska. Planowane zmiany mają zacząć obowiązywać od września, równolegle z wprowadzeniem nowego korekcyjnego rozkładu jazdy.
Z dniem 3 września bieżącego roku wchodzi w życie kolejna korekta rozkładu jazdy. Przewoźnik zapowiada usprawnienia, które dotkną części pociągów PKP Intercity – lepsze czasy przejazdów to istotna zmiana dla pasażerów. Szczególną uwagę warto zwrócić na trasę Kraków Główny – Gdańsk Główny. Najszybsza jednostka kursująca tą trasą pokona ją w 4 godziny i 50 minut, co jest krótsze o 17 minut w stosunku do obecnych czasów i o 6 minut w porównaniu do najlepszego wyniku w historii polskich kolei. Zmiany dotkną także trasy z Warszawy do Krakowa – przewoźnik przewiduje, że dwa pociągi będą pokonywać tę trasę w czasie 2 godzin i 10 minut, ustanawiając tym samym nowy rekord.
Z najnowszych danych Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) dowiadujemy się, że w pierwszym kwartale tego roku punktualnie do stacji docelowej dojechało 74,04% pociągów pasażerskich PKP Intercity. Dla porównania, średnia punktualność wszystkich przewoźników w marcu tego roku wynosiła 91,16%.
Zapowiedzi PKP Intercity mówią również o zwiększeniu liczby pociągów od 3 września, gdzie pasażerowie będą mogli skorzystać z graficznego schematu rezerwacji miejsc. Obecnie, funkcja ta jest dostępna już w 100 połączeniach obsługiwanych przez składy wagonowe. Planuje się dodanie tej możliwości do kolejnych 18 par połączeń.
Graficzny system rezerwacji miejsc umożliwia wybór konkretnego miejsca w wagonie lub sprawdzenie ilości wolnych miejsc w danym pociągu. Dotychczas była dostępna tylko dla spalinowych i elektrycznych zespołów trakcyjnych, które mają stałą liczbę miejsc siedzących. Od połowy lutego tego roku funkcja ta jest dostępna również w wybranych składach wagonowych kategorii EIC.